dostanete poslední didaktický test, tím s nimi také skončíme, viděli jste sami, že jsou jednoduché.
Honza Suastika a Aneta Kolářová mají stručný a praktický příspěvek ke slovotvorbě, přednesou ho buď ve čtvrtek nebo za týden.
23.2. dokončíme opakování lexikologie a derivologie a vrhneme se na SLOH - na základní slohové útvary. Napíšeme si korekturu na slovotvorbu.
Na webu novamaturita.cz si prostudujete základní informace o PP, najdete zde i užitečnou aplikaci, kterou si udělejte VŠICHNI do 23.2.
Především si prostudujte poslední odkaz - změny v hodnocení PP!
Na webu SCIA naleznete praktické informace k PP, k jednotlivým útvarům - prostudujte!
Vstupte do aplikace a proveďte hodnocení prací:
Staňte se na chvíli přísným učitelem! Přečtěte si celý sloh vlevo. Nad ním vidíte přesné zadání, kterým se měl žák řídit.
- Vpravo je tabulka sedmi kritérií, která používají hodnotitelé písemných prací u státní maturity.
- Přímo do slohu vlevo označujte pomocí rámečků chyby (kritéria 2 a 3)!
- Barva tohoto rámečeku se vybírá podle toho, které kritérium máte právě rozbalené.
- V tabulce vpravo hodnotíte kritéria počtem bodů (0 až 5).
- Vaše opravy a hodnocení se nakonec porovnají se vzorovou opravou!
Na závěr tohoto 1. příspěvku k PP (písemným maturitním pracím) Vám uvedu útvary, které se mohou vyskytnout u nižší úrovně MZ (maturitní zkoušky):
- vypravování
- úvaha (prostá)
- popis prostý
- popis pracovního postupu,...
- odborný popis
- charakteristika
- referát
- libovolný text publicistického funkčního stylu
- zpráva
- motivační dopis
- oficiální text v rámci administrativního funkčního stylu
Doporučuji už několikrát avizovanou "ostravskou příručku".
Postupně Vám ukážu systém kritérií hodnocení a upozorním vás na úskalí každého slohového útvaru (kritérium 1B)
Žádné komentáře:
Okomentovat