čtvrtek 7. dubna 2011

Host do domu - Bůh do domu:-)

V úterý 5. dubna, v druhé půlce letošní postní doby, jsme měli při hodinách OV návštěvu - dorazil klatovský kaplan Pavel Frývaldský a studenti ho zasypali palbou otázek. Na ty moje se téměř nedostalo, za což jsem ráda - chtěla jsem, abyste se ptali hlavně vy! (Choroba mě pronásledovala už týden, ale nechtěla jsem mj. rušit tuto slíbenou návštěvu.)

Vše, co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a báli jste se zeptat - touto nenápadnou parafrází Woodyho Allena jsme začali a hodina neuvěřitelně tryskově uběhla.

Obdivuji odvahu některých tazatelů - některé otázky byly až filosofické, jiné roztomilé a přemýšlivé zároveň, vyskytly se i naprosté originály typu: "Jak se Vám líbí papežův mercedes?".

Zvlášť chválím primu - byli jste prima! :-)
Tercie byla - jak to říct... - dospělá! Za takovou úžasnou hodinu vám musím poděkovat, bylo to nejen příjemné, ale pro mě i pro Pavla F. dost podnětné a zajímavé!
Ubohá unavená kvarta si získala obdiv hosta - divil se, že v tuto pozdní večerní hodinu zvládáte ještě vůbec přemýšlet! :-)

Pro ukázku vybírám pár studentských dotazů:
  1. Umíte Bibli nazpaměť?
  2. Jaký člověk se může stát papežem?
  3. Můžete vyšetřovatelům neprozradit to, co vám člověk řekl při zpovědi?
  4. Může být žena knězem?
  5. Věří křesťanství v osud?
  6. Liší se Bůh Starého a Nového zákona?
  7. Co si křesťané myslí o smrti?
  8. Jak a kdy vás napadlo stát se knězem?
  9. Co je to modlitba?
  10. Když se dá nastoupit do víry, dá se z ní také vystoupit?
  11. Jak funguje smíšené křesťansko-muslimské náboženství?
  12. Když jsou lidé členy různých církví a náboženství, budou také v různých nebích?
  13. Věříte v evoluci? (Věří :-))
  14. Čím se liší křesťanství od jiných náboženství světa?

Žádné komentáře:

Pravidelní čtenáři