středa 23. března 2011

Festival JEDEN SVĚT v Klatovech

Tento týden v Klatovech běží festival dokumentů o lidských právech JEDEN SVĚT.

Terciáni a kvartáni dnes byli (já bohužel ne - koordinátoři nějak změnili čas naší projekce), a tak bych vás ráda prosila, podělte se (tady) - jaký byl film Thembi?

Od kolegů jsem slyšela jen spoustu šokovaných reakcí, někteří byli až pohoršeni. O čem film byl, vím, ale jak působil film na vás?

Díky, KČ

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Film, Thembi byl úžasný, posisoval život dívky, které dostala Aic a nestyděla se to přiznat, já osobně nevím jak bych se v této situaci zachoval. :-)

Rajal T-A

Čerbová Kristýna řekl(a)...

Hmm, zajímavé, díky Pepo! Jinak Aic je AIDS? :-)

Luky-H řekl(a)...

V tom filmu bylo víc...v tomto případě se vše točilo okolo dívky s AIDS,ale platí obecně: Je to o překážkách. Je jedno jestli jde o nevyléčitelnou nemoc, o test ve škole nebo o přecházení frekventované ulice. Život je o překonávání překážek. Proto je zajímavý. Musíme něco udělat/obětovat pro "pocit vítězství" Ve filmu Thembi to bylo vidět. Thembi se ráno koukala do zrcadla a mluvila se svojí nemocí:"Tak nazdar ty moje chorobo. Jsi v mém těle a tak mě budeš poslouchat. Když mi nic neuděláš, já ti také neublížím." Thembi měla odvahu a brala nemoc jako překážku, jako kámen na cestě života a naučila se s nemocí žít-musela ten kámen poodvalit trochu stranou, aby mohla jít dál. Chodila na přednášky a poučovala mladé o prevenci proti viru HIV. Ve filmu bylo vidět jak Thembiini "žáci" poslouchaly-přišlo jim jiné slyšet slova poučení od AIDSem nakažené dívky. Přednášela na několika významných místech. Začala v USA a obletěla celý svět. Thembi se své nemoci postavila, vzdorovala. Bohužel před dvěma roky zemřela-přestala brát léky a začala pít.(Jak to u zničehonic slavných lidí bývá).

...to je stručně můj názor.
Holeček, T-A

Čerbová Kristýna řekl(a)...

Luky, dobrý text, to jste psal sám? Pěkně! Jinak pomocí Vašich komentářů si budu schopná dát dohromady celý film, díky!!!

Luky-H řekl(a)...

Ano, komentář je moje dílo. Děkuji.

Pravidelní čtenáři